Telefon od ZUS? Nie daj się nabrać!

Odbierasz telefon z przypadkowego numeru. Rozmówca przedstawia się jako pracownik ZUSu. Informuje Cię o nieopłaconych składkach i prosi o podanie w jakim banku masz konto.

Następnie dostajesz kolejne połączenie, w którym konsultant banku proponuje Ci instalację pulpitu zdalnego (np. Anydeska) - żeby chronić Twoje urządzenie. Jeśli podasz informacje wymagane przez "pracownika", przekażesz swoje dane prosto w ręce oszustów!

Uwaga!

 Instalacja pulpitu zdalnego grozi utratą kontroli nad urządzeniem, wyciekiem danych oraz kradzieżą pieniędzy z Twojego konta!

Pamiętaj, że pracownik nigdy nie będzie żądał od Ciebie podania informacji, w którym banku masz konto. Jeśli Twój rozmówca twierdzi, że jest ze znanej instytucji - uważaj! Nie podawaj swoich danych ani nie podejmuj żadnych akcji. Rozłącz się i samodzielnie zadzwoń na infolinię, żeby potwierdzić rozmowę.